Nowe brzmienie organów
Według zasłyszanych informacji pierwszym instrumentem w tejże świątyni była fisharmonia. Planem parafii było sprowadzenie organów z terenów tzw. Ziem Odzyskanych, jednak plan ten nie powiódł się i parafia postanowiła zbudować nowe organy. Firmę Stefana Krukowskiego wybrano po konsultacji miejscowego organisty Lucjana Kunza z Józefem Bachem, organmistrzem z Rychtala.
Instrument zaprojektował Lucjan Kunz we współpracy z Markiem Kwiekiem, dyrektorem Państwowych Zakładów Akustycznych w Zielonej Górze. 10 grudnia 1947 r. zawarta została umowa, zgodnie z którą Stefan Krukowski miał wykonać instrument o 60 głosach. W związku z niekorzystnymi warunkami ekonomicznymi (inflacja) i na dodatek niezbyt dokładnie sprecyzowaną umową (nieokreślony termin oddania organów do użytku) zawartą pomiędzy parafią a firmą organmistrzowską, powstał konflikt między tymi dwoma stronami, które wzajemnie obwiniały się o nieprzestrzeganie warunków.
Do 1950 r. wykonano szafę organową oraz dostarczono 17 głosów. W czasie budowy w 1953 r. zawarta została druga umowa, zgodnie z którą Krukowski zobowiązał się do oddania do użytku 22 głosów (16 w manuale i 6 w pedale). W tej formie organy istnieją do dnia dzisiejszego. W 2017 roku miała miejsce wymiana mieszków rejestrowych. Nazewnictwo głosów oryginalne.
Budowniczy: Stefan Krukowski
Rok zakończenia budowy: 1954
Stan instrumentu: Dostateczny
Liczba głosów: 22
Liczba klawiatur: I+P
Traktura gry: pneumatyczna
Traktura rejestrów: pneumatyczna
Manuał
- Pryncypał 16′
- Berdun 16′
- Pryncypał 8′
- Kryty 8′
- Fugara 8′
- Salcjonał 8′
- Gemshorn 8′
- Pertunal 8′
- Oktawa 4′
- Flet 4′
- Kwinta 2 2/3′
- Sup. Okt. 2′
- Tercja 1 1/3′
- Kornet 5rz
- Mikstura 5rz
- Tremba 8′
Pedał
- Contrabas 32′
- Pryncy,Bas 16′
- Subbas 16′
Organy po remoncie
W grudniu 2018 roku remontu organów podjęli się Arkadiusz Popławski i Jarosław Błauta w ramach działalności firmy mgr Arkadiusz Popławski „Vox coelestis” Organmistrzostwo Działalność Artystyczna. Zakres prac obejmował uruchomienie, nastrojenie i częściowo korektę intonacji wszystkich głosów, doprowadzenie instrumentu do stanu pełnej używalności, co stanowi pierwszy etap planowanych prac remontowych.
Skala manuału: C-a3; skala pedału: C-f1
Źródło: musicamsacram.pl